خواص سیر برای مو و روش استفاده از آن

سیر چیست؟

سیر گیاهی از تیره آلیوم است که شامل پیاز، موسیر، تره فرنگی و پیازچه می‌شود. این گیاه به طور گسترده شناخته شده است و به عنوان یک ماده غذایی خوش طعم در غذاهای مختلف در سراسر جهان استفاده می‌شود. سیر عطر قوی و تند و طعم متمایزی دارد که به بسیاری از غذاها عمق و پیچیدگی می‌بخشد.

سیر چیست

در بین بخش‌های مختلف سیر، پیاز سیر پرمصرف‌ترین قسمت گیاه است. این بخش از چندین حبه مجزا تشکیل شده است که با پوست کاغذی پوشانده شده و به یک ساقه مرکزی متصل هستند. حبه‌های سیر را می‌توان پوست کند و بسته به طعم مورد نظر، به صورت کامل، چرخ کرده، ورقه‌ای یا خرد شده استفاده کرد.

سیر هزاران سال است که هم به خاطر خواص آشپزی و هم دارویی که دارد کشت و استفاده می‌شود. این گیاه سرشار از مواد مغذی مختلفی از جمله ویتامین C و B6، منگنز و سلنیوم است. گیاه سیر همچنین حاوی ترکیبات گوگردی مانند آلیسین است که مسئول بوی خاص و مزایای بالقوه سلامتی آن است.

اعتقاد بر این است که سیر علاوه بر کاربردهای آشپزی، خواص دارویی نیز دارد. در حالت کلی سیر به دلیل خواص بالقوه ضدباکتریایی، ضدویروسی و ضدقارچی آن استفاده می‌شود. با این حال، توجه به این نکته مهم است در حالی که سیر ممکن است برخی از فواید سلامتی را ارائه دهد، اما جایگزین مناسبی برای درمان‌های پزشکی نیست.

خواص سیر برای مو

افزایش رشد مو

سیر نه تنها از نظر داخلی یک ماده عالی برای شماست، بلکه فواید فوق العاده‎ای هم برای سلامت پوست سر و مو دارد. این گیاه دارای خواص ضدمیکروبی است که برای سلامت پوست سر مفید است. سیر سرشار از مواد مغذی مانند کلسیم، روی و سلنیوم است که مواد معدنی کمیاب موجود در مو هستند که به سلامت مو کمک می‌کنند. در ادامه به 8 مورد از فواید سیر برای مو و تاثیر آن‌ها بر افزایش رشد مو اشاره می‌کنیم.

درمان قطعی ریزش ، افزایش ضخامت ساقه ، رشد مجدد موهای شما تنها با شامپو رشد مو بایوفل

شامپو ضد ریزش بایوفل محصول کاملا حرفه ای بر پایه چندین سال تحقیق برترین پزشکان کانادا ساخته شده است و به صورت کاملا تخصصی و بدون بازگشت ریزش مو را درمان می کند.

درمان هرنوع الگوی ریزش مو در خانم هاو آقایان ، بدون محدودیت سنی با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل

ترکیبات کاملا ارگانیک و بدون مواد شیمایی و پارابن و عدم استفاده از ماینوکسیدیل در بهترین شامپو ضد ریزش مو کانادایی ، این محصول را بهترین انتخاب برای درمان موهای شما کرده است .

خرید بهترین شامپو رشد مو ، بهترین تصمیمی است که تا کنون در خصوص موهای خود گرفته اید.

1- بهبود گردش خون

سیر حاوی ترکیباتی مانند آلیسین است که با گشاد کردن عروق خونی ممکن است به بهبود گردش خون کمک کند. گردش خون بهتر در پوست سر می‌تواند تامین کافی مواد مغذی و اکسیژن را به فولیکول‌های مو تضمین کند و به طور بالقوه از رشد موی سالم حمایت کند.

2- خواص ضدمیکروبی

سیر به دلیل وجود ترکیبات گوگردی دارای خواص ضدمیکروبی است. این خواص ممکن است به مبارزه با عفونت‌های پوست سر ناشی از باکتری‌ها یا قارچ‌ها کمک کنند. این عفونت‌ها و قارچ‌ها در اغلب موارد مانع رشد مو می‌شوند.

3- محتوای مواد مغذی

سیر حاوی مواد مغذی ضروری مانند ویتامین C و B6، سلنیوم و منگنز است. این مواد مغذی برای سلامت کلی مو مهم هستند و به استحکام و شادابی مو کمک می‌کنند.

4- اثرات ضدالتهابی بالقوه

التهاب در پوست سر می‌تواند رشد مو را مختل کند. برخی از ترکیبات موجود در سیر، مانند دی آلیل سولفید، خواص ضدالتهابی دارند. در واقع سیر با کاهش التهاب پوست سر، محیط مساعدتری برای رشد موها فراهم می‌کند.

5- کاهش شوره سر و تحریک رشد مو

کاهش شوره سراستفاده از پودر سیر روی پوست سر منجر به افزایش پرفیوژن پوست یا گردش خون در پوست سر می‌شود. 

6- مسدود کننده طبیعی DHT

اعتقاد بر این است که DHT مقصر ریزش موی آندروژنیک یا ریزش موی ژنتیکی است. سیر با داشتن فواید بالقوه جلو ریزش مو ناشی از DHT را می‌گیرد.

7- محافظت در برابر آسیب خورشید

یک مطالعه در سال 2016 نشان داده است که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سیر ممکن است توانایی محافظت از مو و پوست سر را در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش داشته باشند.

8- موثر در برابر جلوگیری از ریزش مو

مطالعه دیگری نشان داده‌اند که استفاده موضعی از سیر دو بار در طول روز به مدت سه ماه می‌تواند به کاهش خطر ریزش مو مرتبط با آلوپسی کمک کند.

در حالی که سیر پتانسیل حمایت از رشد مو را دارد، مهم است توجه داشته باشید که نتایج فردی ممکن است متفاوت باشد و شواهد علمی در این زمینه خاص محدود است.

علاوه بر این، استفاده مستقیم از سیر خام روی پوست سر می‌تواند باعث تحریک یا حساسیت پوستی در برخی افراد شود. بنابراین، توصیه می‌شود قبل از استفاده از سیر یا محصولات مبتنی بر سیر برای اهداف رشد مو یک تست حساسیت انجام دهید.

ملاحظات نوع مو برای استفاده از سیر

ملاحظات نوع مو برای استفاده از سیر

متخصصان پوست استفاده از سیر را برای افرادی که از آلوپسی آره‌آتا رنج می‌برند توصیه می‌کنند. آزمایش‌های موفقیت‌آمیزی روی زنانی انجام شده است که وقتی روغن سیر را مستقیماً روی آلوپسی آره‌آتا می‌مالند، رشد مو را تجربه کرده‌اند.

از این رو سیر یک ماده طبیعی است که می‌تواند برای اهداف مختلف از جمله ارتقای سلامت مو استفاده شود. در حالی که استفاده از سیر به طور کلی برای موها بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود، چند نکته در مورد نوع مو وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

1- موهای معمولی

اگر موهای معمولی دارید، می‌توانید بدون هیچ نگرانی از سیر استفاده کنید. سیر می‌تواند به تقویت فولیکول‌های مو و تقویت رشد مو کمک کند.

2- موهای چرب

سیر دارای خواص ضدمیکروبی طبیعی است که می‌تواند به کنترل چربی اضافی روی پوست سر کمک کند. با این حال، اگر موهای بسیار چربی دارید، استفاده بیش از حد از سیر یا ماندن آن برای مدت طولانی روی پوست سر ممکن است باعث شود موهای شما چرب‌تر یا سنگین‌تر شوند. از این رو بهتر است سیر را در حد اعتدال استفاده کنید و بعد از اتمام کار آن را کاملا آبکشی کنید.

3- موهای خشک یا آسیب دیده

موهای خشکسیر به این دلیل که حاوی گوگرد است، می‌تواند برای موهای خشک یا آسیب دیده مفید باشد. گوگرد موجود در سیر به تغذیه و تقویت تارهای مو کمک می‌کند و سبب بهبود وضعیت آن‌ها می‌شود. با این حال، ماهیت قوی سیر ممکن است باعث خشکی یا تحریک برای افرادی شود که موهایشان از قبل خشک شده است.

از این رو مهم است که از محصولات دم کرده سیر یا داروهای خانگی در حد اعتدال استفاده کنید و افزودن مواد مرطوب کننده مانند عسل یا روغن زیتون را برای کاهش اثرات بالقوه خشک کردن مو در نظر بگیرید.

4- پوست سر حساس

اگر پوست سر حساسی دارید، سیر ممکن است باعث تحریک یا قرمزی آن شود. به این دلیل توصیه می‌شود قبل از استفاده از سیر روی پوست سر خود یک آزمایش پچ انجام دهید و در صورت مشاهده هرگونه واکنش نامطلوب، مصرف آن را قطع کنید. همچنین می‌توانید آب سیر را با سایر مواد ملایم مانند ژل آلوئه‌ورا رقیق کنید تا از شدت آن کاسته شود.

5- موهای رنگ شده

اگر موهای رنگ شده دارید، در استفاده از سیر احتیاط کنید. سیر دارای خواص سفید کنندگی طبیعی است که ممکن است به مرور زمان بر رنگ موهای شما تأثیر بگذارد. اگر می‌خواهید از سیر برای سلامت مو استفاده کنید، به جای استفاده مستقیم آن روی تارهای مو، از آن برای پوست سر استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید، تجربیات فردی ممکن است متفاوت باشد و اگر نگرانی خاصی در مورد استفاده از سیر روی موهای خود دارید، به خصوص اگر بیماری زمینه‌ای پوست سر یا آلرژی دارید، همیشه ایده خوبی است که با یک متخصص پوست مشورت کنید.

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفل انتخاب بسیار مناسب برای شماست .

تونیک ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا
تونیک ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا

تونیک ضد ریزش مو بایوفل علاوه بر درمان ریزش مو ، باعث رشد مجدد مو و همچنین افزایش ضخامت ساقه مو در انواع موها می باشد .

ترکیبات این تونیک ضد ریزش مو گیاهی کاملا ارگانیک بوده و از هیچ عنصر شیمیایی و ماینوکسیدیل در ساختار خود استفاده نکرده است و این باعث می شود که شما با یک دوره استفاده به نتیجه دلخواه خود برسید و نیازی به استفاده همیشگی نخواهد داشت.

درمان انواع الگوهای ریزش مو در زنان و مردان ، حتی ریزش سکه ای ریش در آقایان از مزایای مهم  بهترین محلول ضد ریزش مو می باشد .

با خرید محلول ضد ریزش مو ارمغانی از زیبایی را برای موهای خود رقم بزنید.

طرز استفاده سیر برای مو

نحوه استفاده از سیر روی موها

خواص سیر برای مو بیشمار است در حدی که متخصصان پوست، سیر را به عنوان یک درمان پوست سر قبل از شامپو به جای درمان فیبر مو توصیه می‌کنند. برای این منظور می‌توانید روغن سیر یا روغن دم‌کرده سیر را روی پوست سر خود بمالید. روغن سیر را حداقل به مدت 20 تا 35 دقیقه روی سرتان ماساژ دهید و اجازه دهید به خوبی به داخل پوست‌تان نفوذ کند.

بعد از گذشت این مدت زمان سرتان را با شامپو و نرم‌کننده مناسب بشویید. برای افرادی که موهای پرپشتی دارند، بهتر است که سرشان را دو مرتبه شامپو بزنند تا مطمئن شوند که روغن به طور کامل از پوست سر پاک شده است.

سیر بسیار غلیظ است و دفعات استفاده از آن به وضعیت پوست سر بستگی دارد. برای افرادی که شوره سر یا خارش پوست سرشان خفیف است، ممکن است به صورت هفتگی کافی باشد، اما برای فردی که خارش متوسط تا شدیدی احساس می‌کند، ممکن است به درمان پیش شامپوی سیر نیاز داشته باشند. با توجه به مزایایی که برای سیر برشمردیم می‌توان آن را به عنوان بخشی از درمان خانگی مو استفاده کرد. برای آشنا شدن با روش استفاده از سیر روی موها همراه ما باشید.

1. سیر را آماده کنید

چند حبه سیر تازه را بردارید و پوست آن‌ها را بگیرید. می‌توانید حبه‌های سیر را له کنید، چرخ کنید یا مخلوط کنید تا آب آن گرفته شود. از طرف دیگر، می‌توانید آب سیر یا عصاره سیر را از فروشگاه‌های بهداشتی خریداری کنید. از آن‌جایی که عصاره سیر قوی است و می‌تواند باعث تحریک یا سوزش در پوست سر شود، به خصوص زمانی که مستقیما استفاده شود، بهتر است که آب سیر یا عصاره آن را با یک روغن حامل یا سایر مواد ملایم رقیق کنید.

روغن‌های حامل رایج که می‌توانید آن‌ها را با سیر ترکیب کنید عبارت‌اند از روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن بادام. می‌توانید تقریباً یک قاشق چایخوری آب سیر یا عصاره آن را با دو قاشق غذاخوری روغن حامل مخلوط کنید.

2. گذاشتن سیر روی مو

گذاشتن سیر روی موهاقبل از استفاده از مخلوط سیر، مطمئن شوید که موها و پوست سرتان کاملا تمیز باشد. موهای خود را کنار بزنید و مخلوط را با استفاده از نوک انگشتان یا پنبه مستقیماً روی پوست سر بمالید. مخلوط را به آرامی به مدت چند دقیقه روی پوست سر ماساژ دهید.

3. استراحت دادن سیر روی مو

پس از استفاده از مخلوط سیر، موهای خود را با کلاه بپوشانید یا آن را در یک حوله بپیچید تا از چکیدن آن جلوگیری کنید. بگذارید به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت روی پوست باقی بماند. برخی از افراد ترجیح می‌دهند برای درمان عمیق‌تر آن را از شب تا صبح روی سرشان بگذارند، اما این کار ممکن است خطر تحریک پوست سر را افزایش دهد.

4. آبکشی و شامپو زدن

پس از مدت زمان توصیه شده، موهای خود را با آب ولرم کاملا آبکشی کنید تا مخلوط سیر پاک شود. برای اطمینان از پاک شدن تمام باقی مانده سیر از روی موها، از یک شامپوی ملایم استفاده کنید.

مهم است توجه داشته باشید که سیر بوی قوی دارد و ممکن است حتی پس از شستشو نیز همچنین باقی بماند. اگر نگران بوی آزاردهنده آن هستید، می‌توانید چند قطره روغن ضروری مانند اسطوخودوس یا رزماری را به مخلوط سیر اضافه کنید تا بوی آن را بپوشانید.

هر چند وقت یک بار از سیر در روتین مراقبت از مو استفاده کنیم؟

هر چند وقت یک بار از سیر در روتین مراقبت از مو استفاده کنیم

سیر به دلیل مزایای بالقوه آن در تقویت رشد مو و مبارزه با برخی از شرایط پوست سر یک درمان موثر برای قرار گرفتن در روتین مراقبت از موها است. از آنجایی که سیر می‌تواند برای پوست سر قوی و به طور بالقوه تحریک کننده باشد، به طور کلی توصیه می‌شود از آن در درمان‌های مراقبت از مو به مقدار کم استفاده کنید.

به طور کلی، توصیه می‌شود از سیر در برنامه مراقبت از موی خود بیش از یک یا دو بار در هفته استفاده نکنید. این تعداد دفعات به پوست سر و موهای شما زمان کافی را برای بهبودی می‌دهد و از تحریک یا حساسیت احتمالی جلوگیری می‌کند. استفاده بیش از حد از سیر یا استفاده زیاد از آن ممکن است منجر به خشکی، تحریک پوست سر یا آسیب به ساقه موها شود.

هنگام استفاده از سیر در روتین مراقبت از مو، توصیه می‌شود آن را با مواد دیگر یا روغن‌های حامل رقیق کنید تا خطر تحریک را به حداقل برسانید. می‌توانید چند حبه سیر را له کنید و قبل از استفاده از آن روی پوست سر و موهای خود، عصاره آن را با روغن حامل مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کنید. اجازه دهید این ترکیب حدود 20 تا 30 دقیقه روی پوست سر بماند و سپس آن را کاملاً بشویید.

این کار می‌تواند به تحریک پوست سر و رشد بالقوه موها کمک کند. بعد از استفاده به نحوه واکنش پوست سر خود به درمان سیر توجه کنید. در صورت مشاهده هرگونه علائم تحریک یا حساسیت، مانند قرمزی، خارش، یا خشکی بیش از حد، دفعات مصرف را کاهش دهید یا درمان را به طور کامل قطع کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد