برنزه کردن با روغن زیتون

برنزه کردن با روغن زیتون؛ روش صحیح آفتاب گرفتن با روغن زیتون!

برنزه کردن با روغن زیتون

در فصل تابستان و با درخشش پرقدرت نور خورشید، حمام آفتاب بسیار طرفدار پیدا می‌کند. البته باید گفت که علاقه‌مندان به آفتاب گرفتن، به‌طور معمول و در طول سال از انجام آن استقبال می‌کنند. در بین وسایل این افراد همیشه محصولات مراقبتی و روغن‌های مختلف برنزه‌کننده وجود دارد. خیلی از آن‌ها نیز به آفتاب گرفتن و برنزه کردن با روغن زیتون برای رسیدن به رنگ پوست دلخواه خود می‌پردازند. این می‌تواند انتخاب خوبی باشد چراکه روغن زیتون یک ماده طبیعی شناخته شده برای مراقبت از مو و پوست است.

روغن زیتون به لطف اسیدهای چرب تک غیراشباع خود، در نفوذ به ساقه موهای آسیب‌دیده و حفظ رطوبت آن عالی است. این روغن همچنین به‌عنوان یک مسدودکننده روی پوست عمل می‌کند، به این معنی که وقتی روی لوسیون معمولی شما قرار می‌گیرد، پوست را پوشانده و رطوبت را حفظ می‌کند. اما پاسخ به این سوال که “آیا روغن زیتون به برنزه شدن شما کمک می کند؟” کمی پیچیده است. برای رسیدن به پاسخ درست به‌منظور استفاده صحیح از این روغن طبیعی ادامه مطلب را دنبال کنید.

بهترین روش برای برنزه کردن بدن بدون ایجاد حساسیت پوستی و ماندگاریه طولانی استفاده از لوسیون برنزه کننده فلورسان می باشد.

با خرید بهترین برنزه کننده تا ۴ ماه برنزه ای خوشرنگ دارید.

کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد، مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، فلورسان با ترکیبی که دارد تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این برنزه کننده، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید

به علت داشتن فیکساتورها در این اسپری برنزه کننده به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و ماندگاری آن تا ۴ ماه ثابت است و می توانید با استفاده از این لوسیون سولار خاص طراوت و جذابیت پوست خود را همزمان حفظ کنید کرم سولاریوم و آفتاب فلورسان قابل استفاده برای انواع دستگاه سولاریوم و حتی حمام آفتاب می باشد به خاطر داشته باشید برای برنزه کردن بدن خود از بهترین دستگاه سولاریوم و عینک سولاریوم استفاده نمایید.

آفتاب گرفتن و برنزه کردن با روغن زیتون

دکتر دبرا جالیمن، متخصص پوست در نیویورک، گفته است که روغن ضریب شکست پوست شما را کاهش می‌دهد، به این معنی که استفاده از انواع روغن‌ها اساسا به پوست شما اجازه می‌دهد نور را از زوایای بیشتری بپذیرد. همچنین به گفته جان وایت، مدیر ارشد پزشکی WebMD، استفاده از روغن‌ها در برنزه کردن، کمک می‌کند تا اشعه ماوراء‌بنفش خورشید بیشتر به پوست شما نفوذ کند، به این شکل تولید ملانین سلول‌های پوست سرعت یافته و شما را به رنگ پوست موردعلاقه خود نزدیک می‌کند.


روغن زیتون به لطف اسیدهای چرب تک غیراشباع خود، در نفوذ به ساقه موهای آسیب‌دیده و حفظ رطوبت آن عالی است.

آفتاب گرفتن و برنزه کردن با روغن زیتون نیز به دلیل طبیعی بودن آن بسیار طرفدار دارد. برای برنزه کردن پوست خود با استفاده از روغن زیتون ممکن است با سوالاتی مواجه شوید که در ادامه با برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

آیا می‌توان از روغن زیتون زیر ضد آفتاب استفاده کرد؟

با توجه به این واقعیت که روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدان‌های محافظ پوست است، ممکن است تعجب کنید که آیا در ترکیب با ضدآفتاب می‌توان از آن برای محافظت از پوست در برابر آسیب‌های خورشید استفاده کرد یا خیر. پاسخ این است که به نوع ضدآفتابی که استفاده می‌کنید بستگی دارد. به این دلیل که ضدآفتاب‌هایی مبتنی بر موادشیمیایی حاوی ترکیباتی مانند آووبنزون، هموسالات، اکتیسالات و اکتوکریلن هستند که برای موثربودن باید به‌طور کامل جذب پوست شما شوند.

استفاده زیاد از روغن زیتون، لایه‌ای بر روی پوست شما ایجاد می‌کند که مانع از نفوذ این موادشیمیایی و تاثیرات آن‌ها می‌شود. با این حال، آفتاب گرفتن با روغن زیتون قبل از استفاده از ضدآفتاب بر پایه موادمعدنی ممکن است مشکلی نداشته باشد. به این دلیل که ضدآفتاب‌های حاوی موادمعدنی نیازی به جذب ندارند. آنها حاوی موادی مانند اکسیدروی و دی‌اکسید تیتانیوم هستند که روی پوست شما قرار می‌گیرند و اشعه‌های خورشید را منحرف و دفع می‌کنند.

استفاده از روغن زیتون در رسیدن به برنزه‌ی مصنوعی موثر است؟

شما در واقع می‌توانید از روغن زیتون و تفاله قهوه استفاده کنید تا درخشندگی ملایم و بدون آسیب پوستی داشته باشید. توصیه می‌شود در کنار آفتاب گرفتن و برنزه کردن با روغن زیتون، این روش را نیز امتحان کنید. برای رسیدن به برنزه مصنوعی با روغن زیتون مراحل ذکر شده را انجام دهید:

  • یک فنجان تفاله قهوه تازه یا استفاده‌شده را با یک فنجان روغن زیتون طبیعی در یک کاسه ترکیب کنید.
  • مخلوط  را به مدت 5 تا 10 دقیقه در ظرف بگذارید.
  • زیر دوش بایستید و لباس‌هایتان را بیرون آورده و مخلوط قهوه و روغن زیتون را به‌آرامی برای چند دقیقه روی پوستتان بمالید.
  • برای جلوگیری از لک‌شدن کف دست از دستکش پلاستیکی استفاده کنید.
  • مخلوط را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست خود قرار داده سپس با آب گرم بشویید.
  • این کار را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید تا درخشش لطیف برنزی و پوستی صاف ابریشمی داشته باشید.

اگر به دنبال داشتن آرایشی جذاب بر روی لب ها با ماندگاریه طولانی هستید توصیه ما به شما، رژ لب میبلین آمریکا می باشد.

خرید بهترین رژ لب اصل برای داشتن رژ لب با ماندگاریه طولانی
رژ لب میبلین

رژلب اصل میبلین آمریکا با ترکیباتی، خاص و منحصر به فرد، علاوه بر سلامت لب ها، با ساختاری سبک و لطیف رطوبت فوق العاده ای را به لب ها می دهد و از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها جلوگیری می کند و آرایش لب را بسیار جذاب میکند.

رژ لب بدون سرب میبیلین، فاقد هر گونه مواد شیمیایی می باشد.

رژ لب ویتامینه میبلین، غنی شدن با انواع ویتامین ها می باشد.

این رژ لب مات میبلین، دارای بافتی نرم و لطیف است، به‌خوبی روی لب می‌نشیند و سراسر لب‌ها را پوشش می‌دهد.

نحوه استفاده صحیح از روغن زیتون در روتین مراقبت از پوست پس از آفتاب

حتی اگر قصد آفتاب گرفتن و برنزه کردن با روغن زیتون را ندارید، استفاده از این روغن پس از گذراندن مدت زمانی در آفتاب بسیار توصیه می‌شود. برخی از متخصصان معتقدند که آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب آن ممکن است به مبارزه با قرمزی پوست، آفتاب‌سوختگی، خشکی و سایر علائم تحریک کمک کند. تحقیقات مختلف نشان می‌دهد که استفاده از روغن زیتون پس از قرارگرفتن در معرض نور خورشید ممکن است از برخی از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد که منجر به سرطان پوست می‌شود نیز جلوگیری کند.

در این مطالعه، محققان روغن زیتون را روی پوست موش‌ها پس از قرارگرفتن در معرض اشعه ماوراء‌بنفش استفاده کردند. درموش‌هایی که روی پوست آن‌ها از روغن زیتون استفاده شده بود رشد تومور به‌میزان قابل‌توجهی کمتر از موش‌هایی بود که هیچ چیزی روی پوستشان نبود. اگر کمی بیش از حد در معرض آفتاب قرار می‌گیرید، سعی کنید روغن زیتون با کیفیت بالا را با مرطوب کننده معمولی خود ترکیب کنید تا آنتی‌اکسیدان تسکین‌دهنده‌ای را تقویت کنید.

فواید روغن زیتون برای کاهش وزن

روغن زیتون هم برای لاغری مفید است، هم برای چاقی. همان‌طور که می‌دانید مصرف زیاد روغن زیتون باعث چاقی می‌شود؛ اما در این یادداشت می‌خواهیم با مخاطب‌هایی حرف بزنیم که بالاخره به آن شنبه‌ی معروف رسیده‌اند و رژیم‌شان را شروع کرده‌اند.

روغن زیتون چطور باعث چربی‌سوزی و لاغری می‌شود؟

روغن زیتون برای کاهش وزن

روغن زیتون، سرشار از چربی‌های تک غیراشباع یا چربی‌های سالم و اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ است و با افزایش سوخت‌وساز بدن، باعث چربی‌سوزی می‌شود. این روغن به جنگ LDL (کلسترول بد) می‌رود و با کاهش آن، فرآیند چربی‌سوزی را شروع می‌کند.

از طرف دیگر یکی از عواملی که باعث چاقی می‌شود، اشتهای زیاد است؛ روغن زیتون با کنترل اشتها و ایجاد احساس سیری، تمایل فرد به مدام غذاخوردن را کاهش می‌دهد. چی بهتر از این؟ خوب است بدانید این روغن سالم با کاهش جذب گلوکز به کم‌شدن چربی‌ها هم کمک می‌کند.

بهترین راهکار برای لاغری فوری بدون نیاز به رژیم غذایی استفاده از ژل لاغری هات چیلی می باشد.

خرید بهترین ژل لاغری برای لاغری فوری و سفت شدن بدن

این کرم لاغری جریان خون را در ناحیه اعمال شده بهبود می‌بخشد و در نهایت باعث ایجاد عضلات لاغر و سفت می‌شود.

ترکیبات خاص و منحصر به فرد این ژل لاغری از جمله ال کارنتین، کافئین و کاتچین، گردش خون را تقویت کرده و بهبود می بخشد در نتیجه متابولیسم بدن را بالا برده و باعث کاهش وزن فوری می شود.

همچنین وجود ترکیباتی چون اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین در این ژل لاغری شکم و پهلو، پوست بدن را بعد از چربی سوزی سفت و محکم کرده و از افتادگی پوست پیشگیری می کند و در نتیجه به بدن فرم می دهد.

ترکیبی از ترکیبات گیاهان طبیعی،  این کرم را به عنوان یک درمان موثر و موفق برای درمان سلولیت مهیا کرده است و از این جهت کرم ضد سلولیت نیز بوده و برای درمان فوری سلولیت قابل استفاده می باشد.

روغن زیتون چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

۱. بهبود دردهای عضلانی

برای کاهش تورم، درد و اسپاسم عضلانی، می‌توانید روغن زیتون را روی محل درد ماساژ دهید. البته برای این کار حتما از روغن زیتون مخصوص ماساژ استفاده کنید.


ماساژ با روغن زیتون دردهای عضلانی را تسکین می‌دهد.

۲. افزایش انرژی بدن

روغن زیتون انرژی بدن را به شکل سالمی افزایش می‌دهد و نیاز فرد به تنقلات مضر را کاهش می‌دهد.

۳. پیشگیری از سرطان

روغن زیتون به دلیل داشتن ویتامین‌های محلول در چربی (به‌خصوص ویتامین ای) باعث پیشگیری از سرطان می‌شود.

۴. تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن

روغن زیتون سرشار از ویتامین‌های آ، دی، کا و ای است. این ویتامین‌ها که به ویتامین‌های محلول در چربی معروف هستند، نقش مهمی در حفظ سلامتی ما دارند. برای این‌که با نقش این ویتامین‌ها بیشتر آشنا شوید، جدول زیر را ببینید:

نام ویتامینفواید
ویتامین آعلاوه بر تقویت بینایی، به رشد و نمو سلول‌ها، عملکرد طبیعی سیستم ایمنی، سلامت استخوان‌ها و عملکرد مناسب سلول‌ها کمک می‌کند.
ویتامین دیبرای سلامت استخوان‌ها، تقویت سیستم ایمنی و عملکرد خوب عضلات (جلوگیری از انقباضات عضلانی) مفید است.
ویتامین ایبه پیشگیری از بیماری‌هایی مثل سرطان، دیابت، سکته و گرفتگی عروق کمک می‌کند.
ویتامین کابرای سلامت قلب و عروق، استخوان‌ها و عملکرد خوب مغز لازم است.
خواص ویتامین‌های محلول در چربی

روغن زیتون سرشار از ویتامین‌های آ، دی، کا و ای است.

البته فراموش نکنیم که این ویتامین‌ها، در چربی‌های بدن و کبد ذخیره می‌شوند و مصرف بیش‌ازحدشان باعث مسمومیت می‌شود؛ به همین دلیل باید در مصرف روغن زیتون، سنجیده‌تر عمل کنیم تا به‌جای لاغرشدن، چاق نشویم!

چطور از روغن زیتون برای لاغری و داشتن اندامی متناسب استفاده کنیم؟

اگر اهل گشت‌وگذار توی پیج‌ها و کانال‌های لاغری باشید، احتمالا به چشم شما هم خورده که «اگر روغن زیتون را ناشتا با آبلیمو بخورید، درعرض چند هفته لاغر می‌شوید!» اما راستش این‌حرف‌ها زیادی اغراق‌آمیزند.

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون (حدود ۱۵ میلی لیتر) ۱۱۹ کالری و ۱۳.۵ گرم چربی دارد و اگر برای تامین کالری دنبال روغنی سالم و پرخاصیت می‌گردید، سراغ روغن زیتون بروید. اما خب قرار نیست روغن زیتون را خالی خالی بخورید! پس این شما و این پیشنهادهای ما:

۱. استفاده از روغن زیتون در رژیم غذایی مدیترانه‌ای

بهترین راهی که به لاغری کمک می‌کند، استفاده از رژیم غذایی مدیترانه‌ای و ترکیب آن با روغن زیتون است. چنین رژیمی را می‌توان در درازمدت اجرا کرد و به نتیجه‌های آهسته اما مداومش امیدوار بود. نگران اسم باکلاس مدیترانه‌ای هم نباشید چون سبزیجات، میوه‌ها، حبوبات، غلات، غذاهای دریایی، گوشت سفید، لبنیات، چربی‌ها و ادویه‌های سالم، پرمصرف‌ترین مواد غذایی موجود در رژیم غذایی مدیترانه‌ای هستند. در نتیجه لازم نیست برای داشتن این رژیم به مدیترانه سفر کنید!

۲. ترکیب روغن زیتون با لیمو یا آب لیمو

بله. یادمان نرفته که همین چند خط پیش به لاغری معجزه‌آسا با ترکیب روغن زیتون و لیمو خرده گرفته‌ بودیم، اما مشکل ما بیشتر با آن بخش «معجزه‌آسا»یش بود! ترکیب روغن زیتون با لیمو یا آب لیمو مثل یک پاک‌کننده عمل می‌کند و باعث از دست دادن چربی و عضله می‌شود؛ البته از دست‌دادنی که اصلا ناراحت‌کننده نیست!


ترکیب روغن زیتون با لیمو یا آب لیمو مثل یک پاک‌کننده عمل می‌کند و باعث از دست دادن چربی و عضله می‌شود

۳. استفاده از روغن زیتون همراه سبزیجات پخته‌

ما هم قبول داریم که سبزیجات پخته‌، خیلی خوشمزه نیستند، اما تا وقتی که روغن زیتون از راه نرسیده باشد! سبزیجات پخته همراه روغن زیتون، لیمو و ادویه‌های مورد علاقه‌تان حتما طعم و بوی دلچسبی پیدا خواهند کرد. ما برای شروع ادویه‌هایی مثل رزماری، سیر، پونه، زنجبیل، ریحان و فلفل را پیشنهاد می‌کنیم.

۴. ترکیب روغن زیتون با سلاد

می‌توانید به‌جای سس مایونز، روغن زیتون بکر را همراه با آبلیمو یا سرکه‌ بالزامیک (سرکه‌ای کم‌کالری) مخلوط کنید و با این ترکیب هیجان‌انگیز به سالادتان طعم تازه‌ای ببخشید.


با روغن زیتون به سالادهایتان طعم تازه‌ای ببخشید!

بهترین راهکار برای درمان کوچکی سینه بدون جراحی و عوارض جانبی استفاده از کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا می باشد.

با خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه در مدت زمان یک هفته کوچکی و شلی سینه ها را درمان کنید.

کرم‌ حجم دهنده سینه میبلین، مستقیماً روی سینه‌ها اعمال می‌شوند و دارای ترکیباتی خاص و کاملا ارگانیک بوده که هدفشان تقلید از هورمون طبیعی استروژن به منظور تحریک سینه‌ها برای رشد و بزرگ کردن سینه ها است. 

لوسیون حجم دهنده سینه میبلین، دارای ظرفیت جذب قوی و مناسب برای انواع پوست می باشد، به راحتی جذب می شود و از نوبت اول استفاده کارایی خود را دارا می باشد.

بنابراین اگر به دنبال راه هایی برای رشد سینه های خود و حجم دهی به آن ها به طور طبیعی هستید، ماساژ سینه با کرم بزرگ کننده سینه یکی از بهترین راه های طبیعی برای بزرگ کردن سریع سینه ها است.

این کرم حجم دهنده باسن، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

اشتباهات رایج در مصرف و نگهداری روغن زیتون

مصرف و نگهداری روغن زیتون فوت‌وفن‌های ظریفی دارد که اگر حواستان بهشان نباشد، یا خواص روغن را از بین می‌برید یا طعم و بویش را از تغییر می‌دهید. بیایید این نکته‌ها را خیلی سریع مرور کنیم:

۱. پختن بیش از حد

نقطه‌ی دود برای روغن زیتون، به نوع آن بستگی دارد و بین ۳۲۰ تا ۴۷۰ فارنهایت است. در جدول زیر می‌توانید دمای مناسب برای انواع پخت‌و‌پز با روغن زیتون را ببینید:

نوع پخت‌وپزدما
پخت‌وپز خانگی۲۴۸ فارنهایت
سرخ‌کردن در تابه۳۲۰ فارنهایت
سرخ‌کردن عمیق۳۵۶ فارنهایت
پخت در فر۳۹۲ فارنهایت
دمای مناسب برای انواع پخت‌وپز با روغن زیتون

هرگز روغن زیتون را در نقطه دود آن نپزید، چون شروع به سوختن می‌کند و مواد شیمیایی سرطان‌زا آزاد می‌کند. به علاوه به کیفیت روغن آسیب می‌رساند. فراموش نکنید که استفاده از روغن زیتون فرابکر و بکر یا روغن‌های با نقطه دود پایین برای غذاهای سرخ کردنی مناسب نیستند. (روغن زیتون تصفیه‌شده برای سرخ‌کردن گزینه‌ی مناسبی است)

۲. بی‌توجهی به تاریخ انقضا

راستش روغن زیتون مثل سیرترشی نیست که هرچه بیشتر بماند، بیشتر هم جا بیفتد! روغن زیتون تاریخ انقضایی دارد و باید طبق برچسب روی آن، زمان مصرف را تنظیم کرد. اصولا روغن زیتون باید درطی دو سال استفاده شود.

۳. نگهداری در جای نامناسب

روغن زیتون را باید در تمام طول سال در جای خشک و خنک (دور از اجاق گاز و اشعه خورشید) و در صورت امکان جدا از ادویه‌جات نگهداری کرد. زیرا با گرم شدن، ممکن است بخشی از خواص خود را از دست بدهد. از طرفی قرار گرفتن در یک مکان بسته با ادویه‌های مختلف، باعث می‌شود بخشی از عطر روغن کم شود. همچنین درِ بطری را همیشه محکم ببندید تا در معرض اکسیژن قرار نگیرد.


روغن زیتون را در جایی نگه دارید که در معرض اکسیژن نباشد.

۴. زیاده‌روی در مصرف

اگر کسی با خودش بگوید: «حالا که روغن زیتون سالم است و چربی مضر ندارد، پس تا می‌توانم روغن زیتون بخورم» باید به جای لاغرشدن منتظر چاقی باشد! مصرف همه چیز حدی دارد، حتی اگر روغن دوست‌داشتنی زیتون باشد.

سوالات متداول درباره خواص زیتون برای لاغری

۱. روغن زیتون چطور باعث لاغری می‌شود؟

روغن زیتون با کاهش جذب گلوکز، سوزاندن چربی، افزایش احساس سیری و کاهش اشتها باعث لاغری می‌شود.

۲. چربی روغن زیتون از کدام نوع است؟

روغن زیتون سرشار از چربی‌های تک غیراشباع و اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ است.

۳. چطور از روغن زیتون مراقبت کنیم؟

به تاریخ انقضای روغن توجه کنید، در معرض نور، گرما و اکسیژن قرارش ندهید و از سرخ‌کردنش در دمای خیلی بالا خودداری کنید.

درمان موخوره با روغن زیتون

روغن زیتون به عنوان یکی از روش‌های درمان موخوره مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از روغن زیتون به صورت ماساژ به پوست سر می‌توانید به بهبود خونرسانی و تغذیه موها کمک کنید و از ایجاد شکستگی و خشکی در موها جلوگیری کنید. همچنین، روغن زیتون می‌تواند به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست سر شما عمل کند و به سلامت موهای شما کمک کند. از نظر پزشکان و متخصصان پوست و مو روغن زیتون پس از کوتاه کردن موها از بهترین گزینه‌هایی است که با بهره گیری و مصرف مدام آن مشکلاتی نظیر موخوره را کاهش و از بین می‌برد.

جلوگیری از موخوره با روغن زیتون

استفاده از روغن زیتون به عنوان یک روش پیشگیری از موخوره و ریزش مو، می‌تواند به دلایل زیر موثر باشد:

  • تغذیه موها: روغن زیتون حاوی ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری است که به تغذیه موها کمک می‌کنند و از خشکی و شکستگی موها جلوگیری می‌کنند.
  • تقویت ریشه‌های مو: با استفاده از روغن زیتون به صورت منظم، می‌توانید به تقویت ریشه‌های مو کمک کنید و از ریزش آنها جلوگیری کنید.
  • مرطوب کردن پوست سر: روغن زیتون به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی، به مرطوب کردن پوست سر کمک کرده و از خشکی و التهاب پوست سر جلوگیری می‌کند.

برای استفاده از روغن زیتون به عنوان روش پیشگیری از موخوره و ریزش مو، می‌توانید هفته‌ای یک یا دو بار به پوست سر خود ماساژ دهید. همچنین، بهتر است از شامپوهای مناسب برای نوع پوست سر خود استفاده کنید و در مصرف محصولات شیمیایی برای مراقبت از موهای خود، اقدام به استفاده از محصولات طبیعی نمایید.

درخشش ، جوانی و زندگی دوباره موهای شما تنها با ماسک کراتینه مو بایوفل 

ماسک  مو کراتینه اولتراشاین ماسکی کاملا درمانی بوده و خشکی ، شکنندگی ، وزی و کدری موها را برطرف می کند

همچنین باعث توقف ریزش و رویش مجدد مو نیز می گردد.

اگر به هر دلیل دچار موخوره و بی حالتی مو شده اید ، ماسک ضد موخوره بایوفل پایان نگرانی شماست .

ترکیباتی از دل طبیعت بدون درصدی مواد شیمایی و اثر بخشی خیلی سریع وماندگار از مهم ترین ویژگی های بهترین ماسک کراتینه مو  اولترا شاین می باشد.

با خرید بهترین ماسک کراتینه مو اولتراشاین زیبایی و شادابی را برای موهای خود به ارمغان بیاورید.

موخوره چیست؟

موخوره یا شوره، یک بیماری پوستی است که در آن پوست سر شروع به خشک شدن و پوستری شدن می‌کند و باعث تولید قطعات ریز پوست سفیدرنگ به شکل شوره می‌شود. این بیماری معمولا با خارش و التهاب همراه است و می‌تواند برای فرد آزاردهنده باشد. علل موخوره ممکن است شامل عوامل ژنتیکی، تغذیه نامناسب، عفونت قارچی، استفاده از محصولات شامپو نامناسب و یا عدم رعایت بهداشت شخصی باشد. درمان موخوره معمولا با استفاده از شامپوهای ضد شوره، روغن‌های طبیعی و در برخی موارد داروهای خاص انجام می‌شود.

این پدیده بیشتر در فصل بهار و تابستان و با بالا رفتن حرارت، پوست سر تحریک شده و موخوره ایجاد می‌گردد که بیشترین مراجعه برای درمان موخوره در فصل تابستان و با آغاز شدن گرما می‌باشد.

ولی از عوامل دیگری که شدت موخوره و درگیر شدن مو با آن را افزایش می‌دهد، استفاده مداوم از رنگ‌های مو، خشکی پوست سر و همچنین کوتاه نکردن مو به مدت طولانی است که نتیجه‌ای جزء بالا رفتن میزان موخوره نمی‌باشد.

گاهی کودکان نیز از این مسئله رنج می‌برند که احتمال بروز موخوره، کمبود مواد مغذی و مورد نیاز مو بوده که منجر به این مشکل می‌گردد.

طرز استفاده از روغن زیتون جهت درمان موخوره

برای استفاده از روغن زیتون به عنوان روش درمانی برای موخوره، می‌توانید به شرح زیر عمل کنید:

  1. روغن زیتون را به صورت ملایم به پوست سر خود ماساژ دهید.
  2. سپس، موهای خود را با یک حوله گرم و مرطوب پوشانده و به مدت 30 تا 45 دقیقه بگذارید.
  3. پس از آن، موهای خود را با شامپو شستشو دهید و به طور کامل از روغن زیتون پاک کنید.

این روش را می‌توانید هفته‌ای یک یا دو بار تکرار کنید. با استفاده از روغن زیتون به صورت منظم، می‌توانید به بهبود خونرسانی و تغذیه موها کمک کنید و از ایجاد شکستگی و خشکی در موها جلوگیری کنید.

همان‌گونه که گفته شد، از بهترین گزینه‌های رفع موخوره استفاده از روغن زیتون برای موها و ساقه است که مصرف آن در طول زمان باعث از بین بردن موخوره می‌شود.

بهتر است قبل از مصرف موها کاملاً تمیز بوده و روغن زیتون به مدت یک الی دو ساعت بر روی موها بماند تا به تدریج خشکی مو کاهش پیدا کرده و موخوره از بین برود.

فواید روغن زیتون برای مو

فواید روغن زیتون برای مو بسیار زیاد بوده که در ادامه به چند مورد از این خواص و مزیت‌های استفاده از روغن زیتون می‌پردازیم.

  • از بین برنده خشکی و شکنندگی مو
  • تأمین کننده ویتامین‌های مورد نیاز پوست و مو
  • رساندن مواد مغذی به ریشه
  • مانع رشد و ابتلا شوره در مو و کف سر
  • افزایش رشد ساقه مو

لازم نیست چندین محصول مختلف با کارایی های مختلف را برای درمان موهایتان داشته باشید . 

یک سرم ضد ریزش مو پلاسنتا می تواند جای تمامی آن محصولات را در قفسه های شما پر کند .

سرم ضد ریزش مو و ترمیم کننده مو پلاسنتا کمپلکس بایوفول کاناداسرم ضد ریزش مو و ترمیم کننده مو پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا

درمانی قطعی برای قطع ریزش و همچنین رشد مجدد مو در زنان و مردان با استفاده از سرم ضد ریزش مو گیاهی  بایوفل

سرم ترمیم کننده پلاسنتا محصولی کاملا تخصصی برای مو بر پایه مواد طبیعی و ارگانیک است. استفاده از این محصول بسیار راحت و بعد از حمام و بدون نیاز به آبکشی است.

با خرید سرم ضد ریزش پلاسنتا با ارزش ترین هدیه را برای موهای خود انتخاب کرده اید.

روش‌های دیگر برای از بین بردن موخوره

علاوه بر استفاده از روغن زیتون، روش‌های دیگری نیز برای درمان موخوره وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

  1. استفاده از شامپوهای ضد شوره: شامپوهای حاوی مواد ضد قارچی و مرطوب کننده می‌توانند به کاهش شوره و التهاب پوست سر کمک کنند.
  2. استفاده از روغن‌های طبیعی دیگر: روغن‌هایی مانند روغن نارگیل، روغن آرگان و روغن چای سبز نیز به عنوان گزینه‌های درمانی برای موخوره مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  3. تغذیه مناسب: تغذیه سالم و متعادل باعث بهبود سلامت پوست و موها می‌شود. مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی، به خصوص ویتامین D، آهن و روی، به بهبود سلامت پوست سر کمک می‌کند.
  4. رعایت بهداشت شخصی: شستشوی منظم موها با شامپو مناسب، استفاده از فرش سر مناسب و عدم استفاده از ابزارهای آسیب‌رسان برای مدت طولانی، به جلوگیری از بروز موخوره کمک می‌کند.

در صورت عدم تاثیرگذاری این روش‌ها در درمان موخوره، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا بتوانید راهکار درمانی مناسب را با او مشاوره کنید.

جمع بندی

برای اینکه موهای سالم و بدون موخوره و شکننده‌ای داشته باشید بهتر از راه‌های طبیعی برای حالت دهی و سلامت موهای خود استفاده کنید.

استفاده مداوم از روغن زیتون و بهره‌مند شدن از مزیت‌های بی نظیر این محصول گیاهی می‌تواند به شما موهایی زیبایی و لطافت را باز گرداند.

موها جزء اصلی ترین نشانه‌های طراوت و زیبایی و بالا بردن اعتماد به نفس می‌باشد که با بهره‌مندی از روغن زیتون می‌توانید درخشندگی را برای موهای خود حفظ کنید.

روش استفاده ازروغن زیتون برای درمان مو

فواید روغن زیتون برای مو

 آیا روغن زیتون برای مو خوب است؟

آیا روغن زیتون برای مو مفید است؟ اگر شما در اینترنت جست و جو کنید، خواهید دید که روغن زیتون برای همه چیز، از رشد مو گرفته تا ضخامت مو، مفید است. یکی از بهترین راه‌حل‌های طبیعی به منظور درمان پوست و موی سر به کار بردن روغن زیتون است. اگر شما هم سالم ماندن، براق بودن، نرم و بدون آسیب بودن مو برایتان اهمیت دارد می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای مناسب و با تهیه یک شیشه روغن زیتون تأثیرات روغن زیتون بر مو را ببینید و لذت ببرید.

 اما پیش از اینکه به کابینت آشپزخانه سر بزنم و بطری روغن زیتون را روی سرم خالی کنم، اول به متخصص تغذیه و سپس به متخصص پوست باید مراجعه کنم تا بفهمم که آیا روغن زیتون واقعاً  فایده ای برای موهای من دارد یا خیر؟

فواید روغن زیتون برای مو

به خواندن این مقاله ادامه دهید تا متوجه شوید متخصصان چه چیزی درباره ی مزایای احتمالی روغن زیتون، به عنوان درمانی برای مو می گویند. 

درمان قطعی ریزش ، افزایش ضخامت ساقه ، رشد مجدد موهای شما تنها با شامپو رشد مو بایوفل


شامپو ضد ریزش مو بایوفول کاناداشامپو ضد ریزش مو بایوفول کانادا

شامپو ضد ریزش بایوفل محصول کاملا حرفه ای بر پایه چندین سال تحقیق برترین پزشکان کانادا ساخته شده است و به صورت کاملا تخصصی و بدون بازگشت ریزش مو را درمان می کند.

درمان هرنوع الگوی ریزش مو در خانم هاو آقایان ، بدون محدودیت سنی با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل

ترکیبات کاملا ارگانیک و بدون مواد شیمایی و پارابن و عدم استفاده از ماینوکسیدیل در بهترین شامپو ضد ریزش مو کانادایی ، این محصول را بهترین انتخاب برای درمان موهای شما کرده است .

خرید بهترین شامپو رشد مو ، بهترین تصمیمی است که تا کنون در خصوص موهای خود گرفته اید.


 خواص روغن زیتون برای مو چیست؟

1. خداحافظی با خشکی و وز مو

آیا روغن زیتون زدن به موهایتان خوب است؟ از زمان‌های گذشته با توجه به تأثیرات روغن زیتون بر مو، افراد بسیاری به منظور افزایش زیبایی، درخشش و دوام مو‌ها از آن استفاده می‌کردند. برخی از شایعات در مورد اینکه روغن زیتون به نرم شدن مو کمک می کند، وز مو را می گیرد و شکنندگی و مو خوره را کاهش می دهد، حقیقت دارد.به گفته متخصصان تغذیه، وجود اسید‌های چرب و آنتی اکسیدان‌ها در ساختار روغن زیتون موجب می‌شود تا رطوبت در فولیکول‌های مو‌ها افزایش یابد. در نتیجه خاصیت ارتجاعی بودن مو را افزایش داده و از آن در برابر شکننده شدن محافظت می‌نماید. 

علاوه بر این، روغن های مو می توانند به تارهای مو نفوذ کنند و مقدار آب جذب شده به مو ها (که به نوبه ی خود باعث شکنندگی و وز شدن موها می شود) را کاهش دهند. اگر شما هم دارای مو‌های خشکی هستید می‌توان با استفاده از روغن زیتون مو‌های خود را نرم و لطیف کنید.

2. از بین بردن شوره سر

اما در مورد پوست سر شما چطور؟ اینجاست که همه چیز اندکی پیچیده تر می شود. 

رشد شوره در سر

یکی از متخصصان پوست اشاره می کند که روغن زیتون می تواند به طور مستقیم، مخمری که باعث ایجاد رشد شوره در پوست سر شما می شود، را تغذیه کند.در واقع موجب تحریک و تقویت فولیکول‌های مو می‌شود.

برای ایمنی بیشتر، توصیه می شود که به طور کلی از روغن زیتون بر روی پوست سر استفاده نشود. با این حال، روغن زیتون  با بازیابی موارد از دست رفته پوست، می تواند برای پوست سر خشک، مفید باشد؛ بنابراین اگر انتخاب می کنید که از روغن زیتون برای ریشه ی موهای خود استفاده کنید، توصیه می شود که آن را به آرامی و در مقدار کم در حالتی که مو‌ها مرطوب هستند استفاده کنید.  

3. رشد مو و افزایش ضخامت آن

آیا روغن زیتون می تواند باعث رشد سریعتر موهای شما شود؟



گرچه خاصیت روغن زیتون برای مو  بسیار زیاد هستند، اما این ماده، فاقد شواهد علمی برای پشتیبانی از استفاده از آن، به عنوان روغنی برای رشد سریعتر مو، بلند شدن تار مو یا بیشتر شدن حجم مو می باشد. با توجه به مطالب عنوان شده این سؤال مطرح می‌شود که چرا همه در مورد روغن زیتون به عنوان اکسیر جادویی، برای رشد موی بسیار بلند صحبت می کنند؟ برخی پژوهش ها اشاره می کنند که یکی از مواد تشکیل دهنده در روغن زیتون به نام اولئورپئین می تواند به طور مستقیم بر چرخه رشد تأثیر بگذارد.

اما این مطالعه بر روی موش ها انجام شده بود و نه انسان و مردم باید این را بدانند. حتی در این صورت، اطلاعات کافی در مورد مقدار روغن زیتون و یا تعداد دفعاتی که نیاز دارید از آن استفاده کنید تا مؤثر واقع شود، در دسترس نیست.

آیا روغن زیتون خوراکی را می توان برای مو استفاده کرد؟

 روغن زیتون یک روغن عالی می باشد که در صورتی که واقعا می خواهید موهای خود را تقویت کنید، می توانید با دیگر روغن های کرچک یا روغن سیاه دانه، آن را ترکیب کنید. 

 روغن زیتون برای مو چند بار در هفته میتواند مفید باشد؟ توصیه می کنند که  استفاده از روغن زیتون، به عنوان روغن درمانی برای مو، (اگر مو های خود را رنگ کرده اید یا ساقه ی موی شما خشک و آسیب دیده است) هفته ای یک بار باید صورت گیرد.  طریقه استفاده روغن زیتون برای مو چگونه است ؟ فقط 4-2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را، بسته به حجم موی خود گرم کنید، آن را در طول مو های خود ماساژ دهید و سپس  با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید. حداقل یک ساعت صبر کنید و اجازه دهید روغن به کوتیکول های موی شما نفوذ کند کند ( زیاد ماندن روغن زیتون روی مو به مدت یک شب تا صبح می‌تواند اثر بهتری داشته باشد).

چه نوع روغن زیتونی برای مو بهترین است ؟

 اگر شما به سلامت پوست سر خود اهمیت می دهید،  از محصولاتی که مخصوص پوست سر و موها فرمول بندی شده اند، استفاده کنید، چرا که با استفاده از این محصولات، احتمال تحریک پوست سر و شوره کمتر است. حتما به مواد تشکیل دهنده محصولات پوست و مو نگاه کنید و محصولی را انتخاب کنید که حاوی روغن زیتون به عنوان یکی از پنج مواد اول تشکیل دهنده ی خود باشد.

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفل انتخاب بسیار مناسب برای شماست .


تونیک ضد ریزش مو شوک بایوفول کاناداتونیک ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا

تونیک ضد ریزش مو بایوفل علاوه بر درمان ریزش مو ، باعث رشد مجدد مو و همچنین افزایش ضخامت ساقه مو در انواع موها می باشد .

ترکیبات این تونیک ضد ریزش مو گیاهی کاملا ارگانیک بوده و از هیچ عنصر شیمیایی و ماینوکسیدیل در ساختار خود استفاده نکرده است و این باعث می شود که شما با یک دوره استفاده به نتیجه دلخواه خود برسید و نیازی به استفاده همیشگی نخواهد داشت.

درمان انواع الگوهای ریزش مو در زنان و مردان ، حتی ریزش سکه ای ریش در آقایان از مزایای مهم  بهترین محلول ضد ریزش مو می باشد .

با خرید محلول ضد ریزش مو ارمغانی از زیبایی را برای موهای خود رقم بزنید.


پیشگیری از ریزش مو

آیا می توان از روغن زیتون برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کرد؟



آیا روغن زیتون برای ریزش مو مفید است ؟در ادامه درباده جلوگیری از ریزش مو با روغن زیتون بیشتر صحبت میکنیم. ما می دانیم که روغن زیتون دارای خاصیت ضد التهابی خوبی می باشد که به آرام کردن التهاب پوست سر کمک می کند. بنابراین اگر ریزش موی شما به دلیل التهاب باشد، از نظر تئوری، روغن زیتون می تواند به کاهش ریزش موی شما کمک کند.علاوه بر این وجود خاصیت آنتی اکسیدانی در چربی اسید اولئیک موجود در روغن زیتون موجب تحریک نمودن رشد مو‌ها شده که همین امر باعث پیشگیری از ریزش مو‌ها می‌شود.  

5. از بین بردن موخوره

اغلب افرادی که دارای مو‌های بلند، خشک و آسیب دیده در اثر رنگ نمودن مداوم هستند بیشتر دچار عارضه موخوره می‌شوند. شاید در برخی موارد حاد برای جلوگیری از پیشروی موخوره پیشنهاد شود که مو‌ها کوتاه شوند. اما راه حل طبیعی و درمانی آن بدین صورت است که با کمک روغن زیتون، رطوبت مو‌ها حفظ شده و از دو شاخه شدن مو‌ها یا به اصطلاح موخوره پیشگیری می‌کند. 
 
طریقه استفاده روغن زیتون برای موخوره به نحوی است که مقداری از روغن زیتون خالص را بین دستان خود با حرکت دست‌ها گرم کنید و آن را بر روی مو‌های تمیز ماساژ دهید به طوری که کاملاً ساقه‌های مو دارای موخوره به آن آغشته شوند. پس از مدت زمان 30 دقیقه مو‌ها را با آب ولرم شسته و با کمک یک شانه چوبی به آهستگی شانه بزنید.  
 

روغن زیتون و مضرات آن برای مو

در برابر تمامی مزایا و تأثیرات روغن زیتون بر مو که گفته شد، مضرات روغن زیتون برای مو نیز وجود دارد که به دو مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:
? ایجاد آلرژی: تولید اگزما، ورم پوست و مشکلات تنفسی برای افرادی که به روغن زیتون حساسیت دارند که علی رغم تمامی خاصیت روغن زیتون برای مو باید آن را نادیده بگیرند.
? تولید راش پوستی: راش پوستی یا حساسیت در افرادی که دارای مو‌های سر چرب هستند بیشتر دیده می‌شود.
 

روغن تراپی مو‌ها

روغن تراپی یک از شیوه‌های درمانی برای حل مشکل خشکی مو‌ها با آب‌رسانی آن‌ها است. روغن تراپی مو با روغن زیتون یکی از انواع روش‌های استفاده از روغن‌های طبیعی برای افزایش رطوبت کوتیکول‌های مو است. همراه با مالش، روغن زیتون در عمق مو‌ها نفوذ کرده و علاوه بر مرطوب نمودن مو‌ها موجب می‌شود تا فرم دهی آن‌ها نیز راحت‌تر انجام شود.

سخن نهایی
روغن زیتون علاوه بر فواید زیادی که برای بدن دارد یکی از بهترین روغن‌ها برای درمان و تقویت مو‌ها به حساب می‌آید. روغن زیتون برای مو دارای خاصیت‌های فراوانی است که چنانچه نسبت به آن آلرژی ندارید یا موهای‌تان چرب نیست می‌توانید از آن استفاده نمایید.

این مقاله با هدف اطلاع رسانی در مورد فواید روغن زیتون تهیه شده است. استفاده از هر کدام از روش های خانگی نیازمند تایید پزشک متخصص می باشد.

خواص عسل برای پوست

فواید عسل برای زیبایی و سلامت پوست

خواص عسل برای پوست

عسل محرکی قوی برای رطوبت پوست

از جمله برترین ویژگی‌ها، توانایی عالی در آبرسانی و نگه‌داشتن رطوبت پوست است. خشکی و سفتی پوست اغلب نتیجه کمبود رطوبت مناسب است، که می‌تواند منجر به خارش و تحت شرایطی حتی التهابات پوستی شود. با استفاده از عسل طبیعی، پوست شما می‌تواند تجربه ای نرم و مرطوب کننده داشته باشد که حتی پس از چندین ساعت از شستشو همچنان اثر دارد. برای بهره‌گیری از این خواص، یک لایه نازک عسل طبیعی را به صورت دایره‌وار روی پوست خود مالیده و پس از نیم ساعت آن را با آب گرم یا سرد شستشو دهید.

مبارزه با چین و چروک: عسل، جوان‌سازی طبیعی پوست

عسل یکی از مواد طبیعی است که به‌طور معجزه‌آسا به تاخیر پروسه پیری پوست کمک می‌کند. این ماده طبیعی پر از آنتی‌اکسیدان‌های قوی، از جمله پلی‌فنول‌ها و فلاوونوئیدها می‌باشد، که می‌توانند آسیب به کلاژن‌های پوست را محدود کنند. برای افزایش اثر جوان‌سازی، می‌توانید از ترکیب عسل و ژل رویال استفاده کنید. برای این کار، پوست خود را ابتدا تمیز کرده، سپس عسل را پوست مالیده و پس از پانزده دقیقه با آب گرم آن را شستشو دهید.

بهترین روش برای برنزه کردن بدن بدون ایجاد حساسیت پوستی و ماندگاریه طولانی استفاده از لوسیون برنزه کننده فلورسان می باشد.

با خرید بهترین برنزه کننده تا ۴ ماه برنزه ای خوشرنگ دارید.

کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد، مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، فلورسان با ترکیبی که دارد تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این برنزه کننده، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید

به علت داشتن فیکساتورها در این اسپری برنزه کننده به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و ماندگاری آن تا ۴ ماه ثابت است و می توانید با استفاده از این لوسیون سولار خاص طراوت و جذابیت پوست خود را همزمان حفظ کنید کرم سولاریوم و آفتاب فلورسان قابل استفاده برای انواع دستگاه سولاریوم و حتی حمام آفتاب می باشد به خاطر داشته باشید برای برنزه کردن بدن خود از بهترین دستگاه سولاریوم و عینک سولاریوم استفاده نمایید.

گزینه طبیعی برای بهبود زخم‌ها و سوختگی‌ها

از زمان‌های دور، عسل به عنوان یک ماده ضدعفونی‌کننده و ضدالتهابی مورد استفاده قرار گرفته است. این خصوصیت عسل می‌تواند سریعترین راه برای بهبود زخم‌ها و سوختگی‌ها را فراهم کند. برای استفاده از این خواص، محل مورد نظر را تمیز کرده و سپس یک لایه عسل طبیعی را بر روی آن مالیده و با گاز استریل بپوشانید. این فرایند را می‌توان چندین بار تکرار کرد.

عسل: پاک‌کننده معجزه‌گر برای انواع آرایش

عسل با توانایی چسبندگی بالا و خاصیت ضدباکتری ای که دارد، می‌تواند یک پاک‌کننده فوق‌العاده برای حذف آرایش باشد. برای افزایش اثربخشی، می‌توان از کمی روغن زیتون و دارچین نیز استفاده کرد. کافی است مقداری عسل را بروی پوست مالیده و با حرکت‌های دایره‌وار آن را پخش کنید. پس از ده دقیقه، پوست را با آب گرم شستشو داده و با حوله‌ای تمیز خشک کنید.

لایه‌برداری طبیعی با عسل شکرک زده

سلول‌های پوستی قدیمی و مرده باعث ایجاد تیرگی و پوستی بد رنگ می‌شوند. عسل شکرک زده به لطف دانه‌های ریز متبلوری که دارد، یک گزینه بی‌نظیر برای لایه‌برداری طبیعی و ملایم است. این دانه‌ها تحت تأثیر گرمای پوست و آب، به عنوان یک اسکراب فوق‌العاده عمل می‌کنند. به کارگیری آن کاملاً ساده است؛ ابتدا پوست خود را با یک حوله ماساژ دهید و گرم کنید، سپس مقداری از عسل شکرک زده را بین انگشتان گرم کنید و به صورت دایره‌ای روی پوست ماساژ دهید. پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، پوست خود را شستشو دهید.

عسل: درمان طبیعی برای آکنه و جوش

آکنه و جوش صورت نتیجه ترشح اضافی چربی از غدد روغنی یا فعالیت باکتری‌ها روی سطح پوست است. عسل با خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی که دارد، تورم و قرمزی را کاهش می‌دهد و همچنین باکتری‌ها را متعادل می‌کند. استفاده از عسل می‌تواند منافذ پوستی را از چربی‌ها پاک کند، و در نتیجه، می‌تواند از تشکیل جوش جلوگیری کند. تنها کافی است که عسل را روی محل موردنظر مالیده و پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، با آب ولرم شستشو دهید. برای افزایش اثربخشی، می‌توانید عسل را با دارچین ترکیب کنید.

زمان ماندن عسل روی پوست: چقدر کافی است؟

یکی از مواردی که برای اغلب افراد سوال است، مدت زمانی است که عسل باید روی پوست بماند. عسل به عنوان یک کاتالیزور عمل می‌کند و مواد مفید را سریعاً به پوست منتقل می‌کند. بنابراین، زمان ماندن عسل روی پوست باید در حدود ۱۰ تا ۳۰ دقیقه باشد و نیازی به بیشتر از این نیست، حتی اگر آن را با دیگر مواد مثل آووکادو ترکیب کنید.

اگر به دنبال داشتن آرایشی جذاب بر روی لب ها با ماندگاریه طولانی هستید توصیه ما به شما، رژ لب میبلین آمریکا می باشد.

خرید بهترین رژ لب اصل برای داشتن رژ لب با ماندگاریه طولانی
رژ لب میبلین

رژلب اصل میبلین آمریکا با ترکیباتی، خاص و منحصر به فرد، علاوه بر سلامت لب ها، با ساختاری سبک و لطیف رطوبت فوق العاده ای را به لب ها می دهد و از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها جلوگیری می کند و آرایش لب را بسیار جذاب میکند.

رژ لب بدون سرب میبیلین، فاقد هر گونه مواد شیمیایی می باشد.

رژ لب ویتامینه میبلین، غنی شدن با انواع ویتامین ها می باشد.

این رژ لب مات میبلین، دارای بافتی نرم و لطیف است، به‌خوبی روی لب می‌نشیند و سراسر لب‌ها را پوشش می‌دهد.

نتیجه‌گیری: خواص عسل برای پوست

عسل با خواص متنوعی که دارد، از مرطوب کنندگی گرفته تا خواص ضدالتهابی و لایه‌برداری، یک انتخاب برجسته برای مراقبت از پوست شما است. با استفاده از عسل، شما می‌توانید از اثرات طبیعی و بدون عوارض جانبی برخوردار شوید. عسل نه تنها به پوست شفافیت می‌دهد، بلکه باکتری‌ها و التهابات را کاهش می‌دهد، و ترمیم پوست را تسریع می‌کند.

حتی در مواقعی که از عسل به همراه دیگر مواد طبیعی مانند دارچین یا آووکادو استفاده می‌کنید، خواص آن‌ها توسط عسل اثرات مضاعفی را به دنبال دارد. پس اگر به دنبال یک ماده موثر و طبیعی برای پوست خود هستید، عسل را فراموش نکنید.